„Scrisul de mână îți aduce persoana foarte aproape…” (audio)

„Eu nu mă recunosc decât prin scrisul de mână, intru în contact cu mine însămi, cu sistemul meu de gândire, cu ce am vrut să spun, cum nu o pot face pe calculator”, ne spune Ada D’Albon într-un interviu realizat în vara anului 2021 la București.

Ada d’Albon, actriță româncă de teatru cu o carieră de suflet, nepoată a lui Mihail Sadoveanu, s-a exilat la Paris la începutul anilor 1980. Acolo, împreună cu soțul său, regizorul Laurențiu Azimioară, a înființat Théâtre de l’Orme în 2002, singurul teatru parizian deținut de români. În prezent ne bucură cu volumele sale scrise cu sufletul și gingășia gândului. „S-a constatat că există o relație considerabilă între schimbările de viteză și forma literelor, iar scriitorii buni au arătat o uniformitate mai mare în viteza de formare a liniilor similare. Scrisul de mână al adulților este atât de individual, încât se consideră puțin probabil ca doi oameni să poată scrie într-adevăr identic. Acest grad ridicat de individualizare apare chiar și în rândul celor care au învățat să scrie de la aceeași școală și sub același profesor”. (www.britannica.com)

Interviu și fotografii realizate de Mădălina Corina Diaconu

You May Also Like

Eugen Șerbănescu și a sa relație de „love & hate” cu scrisul

Antonime pe timp de pandemie, o nouă carte a Adei D’Albon (audio)

Ada D’Albon: „Muzica îmi crește temperatura sentimentului de iubire” (audio)

Dumbrava Minunată a Adei D’Albon – povești la microfon (audio)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *