„Eu nu mă recunosc decât prin scrisul de mână, intru în contact cu mine însămi, cu sistemul meu de gândire, cu ce am vrut să spun, cum nu o pot face pe calculator”, ne spune Ada D’Albon într-un interviu realizat în vara anului 2021 la București.
Ada d’Albon, actriță româncă de teatru cu o carieră de suflet, nepoată a lui Mihail Sadoveanu, s-a exilat la Paris la începutul anilor 1980. Acolo, împreună cu soțul său, regizorul Laurențiu Azimioară, a înființat Théâtre de l’Orme în 2002, singurul teatru parizian deținut de români. În prezent ne bucură cu volumele sale scrise cu sufletul și gingășia gândului. „S-a constatat că există o relație considerabilă între schimbările de viteză și forma literelor, iar scriitorii buni au arătat o uniformitate mai mare în viteza de formare a liniilor similare. Scrisul de mână al adulților este atât de individual, încât se consideră puțin probabil ca doi oameni să poată scrie într-adevăr identic. Acest grad ridicat de individualizare apare chiar și în rândul celor care au învățat să scrie de la aceeași școală și sub același profesor”. (www.britannica.com)